U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Wat en wie is Braakman Automotive Dienstverlening?

Mijn naam is Nico Braakman. Ik ben ruim twintig jaar werkzaam bij een merkdealer met als huidige merken Mazda, Hyundai en Mitsubishi.

Na een aantal jaar als werkplaatsreceptionist te hebben gewerkt, begon ik op verzoek van mijn werkgever in 1999 als claimmanager voor de merken Mazda en Seat. Hyundai kwam er na een paar jaar bij, vervolgens Mitsubishi.
Voor al deze merken heb ik de noodzakelijke trainingen gevolgd; ik ben goed op de hoogte van hun verschillende procedures.

Wat is een claimmanager?

Zijn belangrijkste taak is het indienen van fabrieksclaims. Daarnaast streeft hij er naar om de kosten voor het bedrijf zo laag mogelijk te houden. Hieronder volgen een aantal voorbeelden:
- voorkomen van verspilling van werkplaatsuren.
- tijdig indienen van claims; hierdoor wordt afwijzing voorkomen
- aanvragen van reparatietoestemming

Verder overlegt de claimmanager met receptie, werkplaats en magazijn. Goede afstemming heeft tot  gevolg dat reparatievoorschriften van de fabrikant worden gevolgd en er geen fouten worden gemaakt in de bestelling van de correcte onderdelen.

Elke fabrikant stelt zijn eigen eisen aan de opbouw van een claimdossier. Mijn jarenlange werk-ervaring stelt me in staat om me meteen te richten op deze eisen. Zodra ik ongewenste afwijkingen hierin constateer, trek ik direct aan de bel bij de desbetreffende persoon/afdeling. Uiteindelijk levert dit een aanzienlijke kostenbesparing op.

Cookie-beleid

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan.

Gaat u akkoord?